Ey Yusuf Sana Yakıştıramadım Bu Gidişi!

Böyle gitmek yakışır mı sana?
Sana yakıştıramadım bu gidişi
Ben şimdi hangi kekeme sözcüklerle anlatacağım seni?
Hangi şiir seni anlatma cüretini gösterebilir ki?
Ben ki, dilsiz bir Kürd’üm
senin efsunlu dizelerine dadanmış aç bir çocuk gibi,
şairliğimi sınarken ,
nasıl anlatabilirim ki seni?
Ah be Yusuf,
Hani Rıza’yı anlatıyordun ya?
Seni anlatacak sözcükleri ben şimdi nerde bulacağım,
Kimin şakağında bileyeceğim kalemimi
Yani sen bir daha, hiç şiir okumayacak mısın?
bir daha halkıma şiirler yazmayacak mısın?
Bir daha Gülten’le dertleşmeyecek misin?
Bir daha Ahmet’in mezarına gül koymayacak mısın?
Ona, işte geldim uyan deli Kürt, demeyecek misin?

Onu bir filizkıran fırtınasında kaybetmiştik
Seni Newroz’a beş kala, uğursuz bir ilk bahar sabahı…

Artık yalnız değilsin
Uzak da olsa, Ahmet ve Yılmaz karşılayacak seni,
Orada Halil uysal ve diğerleri de var
Kim bilir,
belki de cennet sahiden Mezopotamya’da bir yerlerdedir
ve kim bilir, belki de oradan bir yerlerde el sallıyorsunuz bize…

Ah be Yusuf
seni hiç tanımadığımı sanıyorsun değil mi.
İşte burada yanıldın HAYALOĞLU,
İşte burada yanıldın…
Hani sen HAYALOĞLU’ydun?
Hele bir hayal et

Ninova önlerinde çelik çomak oynadığımız günlere dön
Beyinlerimize iştahlanan Dehak’ı
Omuz omuza savaştığımız Kyakser’i…
Hemedan’da mülteci rüyaları terk ettiğimiz günleri…
o efsunlu hayata döneceğimiz zamanları hayal et.
Bu yüzden sana HAYALOĞLU dememiş miydik…?
Şimdi sen,
O narin gövdene dadanmış Dehak’larla savaşırken yalnızsın
Ve ben öylece çaresiz seyrediyordum.
Ve ben öylesine yıkılmış…

İşte böyle Yusuf
Hala hatırlamadın mı?
Nazlıcan, Bedirhan, ve sen Suphi!
ve ben
Hayalini kurduğum dördüncüsü olacaktım özgürlük savaşçılarının,
O savaşta ağır yaralanacaktım,
Tıpkı, Dartanyan gibi senin kollarında ölürken,
“Hep böyle bir ölüm istemiştim” diyecektim.…

Buna hakkın yok !
Bana bu ilk yamuğun,
Bana bu ilk kalleşliğin,
Sen sokaklarda ki kimsesizlerin,
ustura tadında aşklarının,
sarışın mavi gözlü deviydin
Sana yakıştıramadım bu gidişi…

RODİ BAZ

Etiketler: , , ,

Bir Yanıt Bırakın

