Ermeniler De Özür Diliyor

Türk Aydınlarının hazırlayıp imzaladıkları “Ermenilerden Özür Dilyorum” kampanyasından sonra şimdi de karşı taraftan yani Ermeni Aydınlar harekete geçiyor ve onlar da “Ermeni halkı adına işlenen cinayetler için özür diliyor, bunların acısını duyan masum Osmanlıların ve Türklerin duygularını paylaşıyorum.” demeye hazırlanıyorlar.

Avustralya’nın Sydney kentindeki Macquarie Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Türk Ermeni Diyalog Grubu Eşbaşkanı Dr. Armen Gakavian ve ABD’den Prof. Dennis Papazian’ın tarafından desteklenen ‘özür diliyorum’ kampanyası çerçevesinde imzaya açılacak olan bildirinin taslağına önümüzdeki hafta son hali verilecek ve dünyadaki bütün Ermenilere imzalamaları için ulaştırılacak.

Ermeni aydınlara bu adımı attıran olayın, Türkiye’de başlatılan ve başlar başlamaz da ırkçı-faşist çevrelerin yoğun saldırısına uğrayan ‘özür diliyorum’ kampanyası olduğunu, Dr. Armen Gakavian reddetmiyor. Gakavian, kampanyanın sürdürüldüğü http://www.ozurdiliyorum.com sitesi hack saldırısına uğramış olsa da 30 bin imzaya ulaşılmış olunmasından mutlu. Ermeni aydınların kampanyası, “1915’te Osmanlı Ermenileri’nin maruz kaldığı Büyük Felâket’e duyarsız kalınmasını, bunun inkâr edilmesini vicdanım kabul etmiyor. Bu adaletsizliği reddediyor, kendi payıma Ermeni kardeşlerimin duygu ve acılarını paylaşıyor, onlardan özür diliyorum” diyen Türkiye’deki bildiriden esinlenmiş. Şimdi benzer cümleler Ermeni aydınlar tarafından dile getirilecek ve yeni bir vicdan muhasebesinin de önü açılacak. Ve belki de iki özürden dünyayı kıskandıracak sıkı bir kardeşlik doğacak.

Ayrıca giriştikleri karşı özür dilemeleri sonucu Türkiye’de olduğu gibi Ermenistan ve diğer şehirlerden tehdit mesajları yağıyor. Ne diyelim, herkes her yerde aynıdır, düşünceler aynı çünkü…

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

