2009 Özel Yabancı Okullar Sınavı

2009-01-06_1416 Oks sınavının kaldırılmasının ardından Milli Eğitim Bakanlığı 8. sınıf öğrencileri için yeni bir sınav daha geliştirdi. Özel Yabancı Ortaöğretim Okullarına Giriş Sınavı bu yıl ilk kez yapılacak. Peki yabancı okullar sınavı nedir? Bu sınav sonucunda başarılı olursanız hangi okullarda okumaya hak kazanacaksınız? Bu soruların yanıtını sizlerle paylaşayım.
Öncelikle özel yabancı ortaöğretim kurumlarını biraz tanıtalım:

Bilim, siyaset ve sanat alanında bir çok değerli insanımızın yetişmesini sağlayan bu okullar 1997 yılından itibaren ortaöğretim düzeyinde eğitime başlamıştır. Bu okullar İstanbul, İzmir ve Mersin şehirlerimizde eğitim öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.

Bu sınavda 8. sınıfta işlediğiniz konuların % 70 ile 7. sınıfta işlediğiniz konuların %30′u size soru olarak sorulacaktır. Sınavda 25 matematik 25 türkçe, 20 fen 20 sosyal bilgiler ve 10 adet dil becerinizi ölçen soru sorulacaktır. Sınav süresi 120 dakika olacaktır.

Yabancı Okullar Sınavı başvuruları 16 şubat ile 16 Mart arasında yapılacaktır. Yabancı okullar sınavı hakkında daha detaylı bilgi edinmek isterseniz tıklayınız.

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

