Filistin İçin Bir Cümle Kur [Mim]

Cevaplamam gereken iki mim birikti. Bunlardan birincisi Süleyman abiden gelen mim oldu. Bu mim şuanda bulunduğumuz ortamda en güzel cevaplardan biri olacak. Blogcular olarak meydanlarda mitinglerde dile getirilen haklı gerçekler gibi, bizler de bir kaç cümle sarfedip bloglarımızda tepkilerimizi ortaya koyalım. Temel amaç bu olsa gerek. Bu konuda tüm blogcuları davet etmiş. Ben de aynı duyarlılığa sahip olduklarına kanaat getirdiğimden bu konuda bir şüphem yok. Daveti geri çevirmezler.

c3355008476dab8cd820b5fb324c82ee813c3dd7

Gelelim aciz lisanımla bir kaç cümle kurmaya. İsrail’e birşeyler demeden önce asıl amaçlarıyla ilgili kendi tahminlerimi söylemek istiyorum. İsrail okuduğum bilgilere göre ekonomisinin temeli savunma sanayisine dayanıyor. Bu alanda her yıl milyarca dolar anlaşmalar dönüyor. Yıldırım Türker’in bugünkü Radikal köşesinde, İsrail’in ekonomisi güvenlik ve sanayisi üzerine döndüğü, sadece 2007 yılında bu alanda 350 şirkete 20 şirketin daha eklendiğini söylüyor. Diğer ülkeler savaş zamanlarında ekonomisi düşerken İsrail’de bu olay tersine işliyor. Bir nevi Filistin’de kullandığı ya da denediği silahlar, bombalar tüm dünyada televizyonların savaş başlığı altında geçtiği gerçekçi reklamlara dönüşüyor. Ama kimse bunun farkında değil. Benim yaptığım, ürettiğim bomba ve ya silah bu kadar etkili dedirten basit ama etkili bir açılım yapmak hiç de zor değil.

Ve içimden geldiğince Filistin oluyorum. Damlayan gözyaşlarıysa şunlar.

Ben Filistin. Hepiniz az çok ismimi duymuşsunuzdur. Benim ismimin geçtiği yerde biraz hüzün vardır, hepside bir iki saniyelik hüzündür. Akşamki gördüğünüz rüyayı unuttuğunuz gibi beni de unutursunuz.Bana en çok ne koyar biliyormusunuz beni kutsallaştırdıktan sonra unutmanız. İsterseniz kendimi biraz sizlere hatırlatıyım.
Bana Filistin derler Orta Doğuda gariban bir ülkeyim, hani sömürge, islam liderliği gibi beklentileri olmayanlardan.
Bana Filistin derler çocuklarım yaşıtları gibi öyle oyunlar oynayarak büyümezler, hepsi ellerinde bir sapanla köşe başlarında bekler.
Bana Filistin derler baharda bende çiçek yerine kan, barut kokar. Ben Filistinim caddelerimde araba yerine tanklar gezer.
Bana Filistin derler "acaba bugünde yaşaya bilecekmiyiz" sohbetlierinin sıkça duyulduğu Filistin.
Bende her dakika bir cenaze kaldırılır nereye kaldırıldıklarını ben bile bimem.
Ve ben Filistinim taş üstünde taşı kalmamış Filistin.

Lanet okumak bize yakışmaz ama lanetlendiğini herkes biliyor. Allah ıslah etsin. Filistin’e de yardım etsin. Bir de bu kocaman kalbi izleyin. İki dakikanızı ayırın lütfen.

Mimi özel olarak Tesbi, Öykü, Burcu, BilgiCelli ve diğer blogcuları paslıyorum. Ayrıca bu yazıyı okuyanların da birer cümle kurarak mime okuyucu olarak katkıda bulunmalarını da isterim.

Etiketler: , , , , ,

Bir Yanıt Bırakın

