A.R.O.G Filmi Çalıntı İddialarına Cevaplar

Cem Yılmaz, son gişe filmi AROG’un, 2004 tarihli Fransız filmi Rrrrrr’dan kopyalandığı iddiaları ortaya çıktığını duymayan kalmadı. 10 günde 2,5 milyon izleyici tarafından izlenen ve Türk sinema tarihinin izleyici rekorunu kırması beklenen (böyle giderse öyle olacak) filmine yönelik iddialara, ilk ağızdan Cem Yılmaz ve film eleştirmenleri cevap verdi.

Cem Yılmaz “Telif ve hak-hukuk gerektiren konularda bu kadar bodoslama konuşulmasıüzücü. Mesela bir Fransız filminin hakkını ararken benimkini gaspetmek de biraz eğlenceli geliyor bana…Bunun da tadını kaçırdılar doğrusu. Bu tecrübeler beni daha ileri itti. Daha da dikkatli olmaya değil, belki de daha acımasız olmaya…” diyor. Sinema eleştirmenleri de AROG’un çalıntı olduğu iddialarını saçma buluyor. Eleştirmenlere göre filmin söz konusu Fransız filmiyle sadece iki benzerliği var:İkisi de taş devrinde geçiyor ve ikisi de absürt komedi…

arog_afis

Cem Yılmaz iddialarla ilgili şunları söyledi:

İNSANLARIN YETENEĞİNE HAKARET

Ben senaryoyu yazarken, zaten tanınmış, daha önce bir başka macerası izlenmiş bir karakterin bir başka macerasını da yazmak istedim ve benim amacım buydu. Bunu gerçekleştirdim ve yazarken de başka bir filmden faydalanmak gibi bir şey gözetmedim. Benim yarattığım karakterlerin aralarında geçen bir macera bu diyaloglar… Sinemanın, senaryonun, öykünün kuralları neyse, bunlara azami uymaya çalışarak kendi yeteneklerim ölçüsünde bu özgün senaryoyu yazdım. İnsanların filmlerinin birbirine benzetmesi olağandır. Ama bu kertede değil. Yani bu noktada değil çünkü bu nokta esinlenmiş, araklamış, çalmış ifadeleriyle kendi toplumunda mizah üreten insanların da yeteneğine hakaret eden bir şeye dönüşüyor.

BUNUN BİR ŞAKA OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM

Ümidimiz bunun bir şaka olduğu yönünde devam ediyor. Sonra sular duruluyor yani çünkü aklın yolu bir. Bu kadar tartışmaya açık bir konu olmadığı için netleşiyor biraz galiba. Geniş kitleye hitap etmekle ilgili bir şans diyelim buna. Geleneğe dönüşmesini istemiyorum, inşallah son bulur. ‘Bir daha film yapacak mıyım’, elbette yapacağım, ‘O zaman yeni yeni maceralara açık olmak lazım’ diye düşünüyorum. ‘Her şerde bir hayır vardır’ gibi mistik bir kabuk bağlıyorum. Her geçen filmde kuralın bu olduğunu düşünmüyorum.

KÖTÜ NİYETLİ SEYİRCİ EKARTE OLACAK

Bu birazcık sinema kültürün de fazla olmamasıyla ilgili. Neyin neye işaret ettiğine çok dikkat etmemek gibi. Bu tecrübeler beni daha ileri itti. Daha da dikkatli olmaya değil, belki de daha acımasız olmaya… Yani kötü niyetli seyirciyi gerçekten bu sefer daha fazla şaşırtarak onu ambale etmeye ve onu bir şekilde ekarte etmeye yönelik. Seyirciye yüksekten bakmak gibi bir niyetim yok hiçbir zaman ama bir gayretin ya da sanat eseri oluştururken ki yapılan işin muhteviyatınla ilgili hiç haberdar olmayınca insanlar böyle konuşabiliyor.

ETKİLENMEMEYE ÇALIŞIYORUM

AROG sinema seyircisinin çok iştirak ettiği bir film oldu. 10 günde 2 milyon 600 bin kişinin izlemiş olması çok önemli bir rakam, ciddi bir rakam. İnsanlar bunu komedi filmi olmasına bağlıyor. Komedi filmlerine bir eğilim olduğuna bağlıyor. Doğru olabilir. Her izleyenin beğendiğini de söyleyemem elbette ama ciddi bir rakamdır bu. Katılımın önümüzde daha artacağının da habercisi ama ne yazık ki film ve benim şahsımla ilgili eleştiriler biraz seyircinin kafasında soru işareti yaratma üzerine olduğu zaman, bu filmin de önüne geçiyor. O sinema eserinin de önüne geçiyor. Ben bunlardan etkilenmemeye çalışıyorum. İzlenen bir film olmanın gururu var şu an hepimizde. Maksadımıza gerçekten ulaşmış olduğumuzu düşünüyorum. Sinemaseverleri salonlara çekmiş, bunu başarmış film olmak bize yeter bize.

SİNEMA ELEŞTİRMENLERİ: ÇALINTI İDDİALARI SAÇMA

Sinema eleştirmenleri çalıntı iddiasının saçma olduğu görüşünde birleşiyor.

BİLGİSİZLİK

Alin Taşçıyan AROG için çalıntı diyebilmenin bilgisizlik olduğunu belirtiyor: “Bir kere sessiz sinema döneminden beri taş devrinde geçen mağara adamlarını konu alan komediler yapılıyor. Yani dedikleri Fransız filmi özgün bir film midirki Cem Yılmaz ondan kopya çekmiş olsun. İnsanlar hayatlarında bir tane taş devri komedisi görüp, yeni çıkan bir filmi de ona benzettiği zaman nasıl çalıntı deme hakkını kendilerinde buluyorlar anlamıyorum. Yani bu kadar bilgisizlikle nasıl, rahat rahat konuşup yazabiliyorlar, çok merak ediyorum.”

MEYVE VEREN AĞAÇ TAŞLANIR

Murat Özer de Cem Yılmaz’a haksızlık yapıldığını söylüyor: “Bu iddialar üzerine oturup Brrrr’ı tekrar izledim. Ve gördümki iki film arasında sadece iki benzerlik var. İkisi de taş devrinde geçiyor ve ikisi de absürt komedi. Başka hiç bir benzerlik yok. Bunu biraz haksızlık olarak görüyorum. Yani biraz meyve veren ağaç taşlanır tarzında bir yaklaşım.”

DAHA ÇOK SAHİP ÇIKILMALIYKEN TAM TERSİ YAPILDI

Burak Göral da AROG’a yapılan eleştirilere tepkili: “Cem Yılmaz Türkıye de az bulunan iyi mizahçılardan biri . Bu kolaycılık ortamında, kolay mizah, zeki olmayan düşük mizah ortamında daha çok sahip çıkılmalıyken tam tersinin yapılması son derece haksızlık olarak geliyor. Ben yaptığı filmin cok eğlenceli bir film olduğunu düşünüyorum.”

YERSİZ İDDİALAR

Murat Erşahin ise eleştirileri yersiz buluyor: “Bu film ilk çağda geçiyor diye böyle bir şey söylemişler. AROG’un kendi içinde eleştirilebilecek çok tarafı var ama AROG şu filmden alıntı yapmıştır diye birşey, çok yersiz ve saçmasapan.”

KOPYALAMA İFADESİ YANLIŞ

Kerem Akça da çalıntı iddialarını yanlış bulduğunu belirtiyor: “Daha önceden izlediğini itiraf etti Cem Yılmaz. O yüzden kopyaladığını söylemek yanlış olur. Farkında herşeyin ve daha iyisini yapmaya çalışmış.

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: