Ağrı Dağının Gerçek Sahibi kim :)

Ağrı Dağı Türkiye’nin ki dolayısıyla Doğu’nun en büyük dağı.Ağrı Dağı’nın o eşsiz, üzerine destanlar yazılan ihtişamını her sabah uyandığımda doya doya seyrediyorum.Ağrı Dağı sözü ne zaman açılsa hep şu soru sorulur:”Ağrı Dağı’nın gerçek sahibi kim?”.Bu soruya her kafadan bir cevap çıkıyor.Kimi “Oğlum kimin olacak tabi ki Allah’ın” diye acayip cevap veriyor.Amenna tabiki Allah’ın da biz onu mu sorduk.Yani başka türlü KİMİN? Bu konu üzerine Ağrılılarla Iğdırlılar hep didişirler.Ben de inadına bir Ağrılıyı gördüm mü sorarım hep :).Ağrılılar der ki “ Adı üstünde Ağrı Dağı tabi ki bizim.”. Bense derim ki:

“Ula hiç mi Google Earth’e bakmazsın 🙂 .Bakarsan Ağrı Dağı’nın 3 te 2 si Iğdır sınırlarında o zaman burası bizim.” Hakikatte ikimizde haklıyız ama tüm bu teorileri çürüten bir haber çıktı.Ağrı Dağı’nın yasal ve de gerçek sahibi ortaya çıktı.Açıklıyorum:

Ağrı Dağı’nın gerçek sahibi Ahmet Sarıhan. 32 tane köyünün olduğu bilinen Sarıhan, Ağrı Dağı’nı ise 35 yıl önce,koyun sürülerini satarak almış ve tapusu da elinde bulunuyor.Bir de şunları söylemiş:

‘Dağı önce eski Sağlık Bakanı Yaşar Elmas’ın babasından Sabri Ceylan satın almış. Ben de Ceylan’dan bugünkü değeri ile 15 kilo altın karşılığı satın aldım. O zaman elimdeki 10 koyun sürüsünü sattım. Bu dağa benden başka kimse bugüne kadar çivi çakmadı. Kiraz, kestane ve değişik ağaç türlerinden 10 bin ağaç yetiştirdim.’

Etiketler: , , , ,

Bir Cevap Yazın

