Lütfen Kızımı Kurtarın!

Merhaba bugün size üzücü amma anlatılmasını çok uygun bulduğum fakültemizde geçen bir olayı anlatacağım.Geçen sene olan olayı etrafta bir kaç kişiye anlattım sadece çünkü anlattıkça daha da üzülüyorum burda anlatayım da kökünden kurtulayım bundan.Erzurumun Karayazı diye bir ilçesi var sosyoekonomik düzeyi çok düşük olan ilçelerden biri.Bu ilçenin köylerinin birinde yaşayan bir aileden baba 7-8 yaşlarındaki kızını almış fakülteye getirmiş ve koridorda bağırıyordu “KIZIMI KURTARIN” diye.İlk başta irkildim acaba bizim fakülte fakir diye bunlara bakmadı mı diye ama işin aslı böyle olmadığını öğrendim.Baba kızının geleceğini mahvettiğini nerden bilebilirdim ki…Baba köyde kız minikken 3-4 yaşlarındayken babası , kızının çürük dişlerinden biri ağrımaya başladığında teknisyene götürmüş diş hekmine değil…Teknisyen dişlerinin çoğu çürümüş demiş ve o an babasının aklına büyüklerimizin taktığı takma dişleri yani total protezleri gelmiş ve teknisyene kızının çürümüş dişleriyle beraber tüm dişlerini çekmesini istemiş ve bir takma diş yapmasını istemiş.Ama bilmiyor ki çocuk dişlerinin gelişim çağı olduğunu zannetmiş ki kızı rahat edecek ve tüm dertlerden kurtulacaklar.Şunu bilmek gerekiyor ki çocuklarınızın dişlerini süt dişlerini sakın çekmeyin ve bilin ki altta gelişmeye başlayan daimi yani gerçek dişlerin oluşması süt dişlerinin gelişmesine bağlıdır.İlerde süt dişleri alttaki dişlerin kuvvetiyle kendisi sallanmaya başlar ve düşerler.Diğer hususta (tam uzman gibi konuşmaya başladım bana birşeyler oluyor :D) dişlerin zaman dilimi içerisinde normal olarak gelişmesi çenenin de o boyutta kafayla orantılı olarak büyümesine yol açacaktır.O yüzden dikkat edin kesinlikle çok zorunlu olmadıkça çocuklarınızın dişini çekmeyin…Kıza dönecek olursak kızın dediğim gibi bu olaydan dolayı çenesi gelişmemiş ve çok küçük ve zayıf bir çeneye sahip olmuştu görünce çok üzülmüştüm.Diş hekimliğinde de cevap git teknisyen alçağı düzeltsin olmuştu.Şimdi burda suçlu kim cahilliğinden dolayı baba mı, güneydoğuya 12 milyar dolar para yağdırıp bu sorunları çözeceğine inanan devlet amca mı yoksa ben miyim?Ama şu kesin ki ortada bir suçsuz var o da cehalete kurban verdiğimiz nice yavru kardeşlerimiz!
Dua etmekten daha çok şeyler yapmalıyız

Etiketler: , ,

Bir Cevap Yazın

