Dünyanın En Güçlü 50 Bloğu

Bu haberi vermeden önce Siberkültürdeki tavsiye üzerine Safari kullanmaya başladım ve inanırmısınız acayip hayran kaldım.İnternet explorera nerdeyse düşman kesti beni.Öncelerden Apple ürünleri kullanmıştım ipod,mac gibi ama yazılımlarının pek düzgün çalışmadığını duymuştum o yüzden uzak kalırdım onlara.Ama Safarinin bir web tarayıcısı olarak kendini çok geliştirdiği ortada ve bu yazıyı da Safariden yazıyorum yazı tipi çok güzel bayıldım.

Şiddetle tavsiye ederim
Asıl meseleyse İngilterenin en büyük medyasından olan Guardianın internet sitesinde gezerken gördüm Blogging bölümünde dünyanın en iyi değil en güçlü 50 bloğunu seçmişler.Liste burda bakabilirsiniz ama bein diyeceğim ilk sıralarında hep politik blogların olması ilk beşte tek teknolojik blog benim de takibimde olan Techcrunch var bu olaya çok şaşırdım.Bunda ilk aklıma gelen acaba bu politik blogların birilerinin destek ve propogandasını yapması için bir ödenek ayrıldığı ve bu yüzden çok güçlü olduklarıydı.Diğer şaşırtıcı şey de Engadget in ta 16. sırada olması Technoratide ilk sıralarda yer alan ve bence en çok takip edilen bloğun fazla güçlü olmamasıydı.Sizin de bakarken dikkatinizi çekeceği magazin bloglarının ilk sıralarda baya bir yer işgal etmeleri bu demek oluyorki biz de olduğu gibi magazin tüm dünyada baya bir hastalık olduğu.Yine bu sıralama da olduğu gibi hiç bir dünya blog enlerinde bir Türk bloğu yok!Ama sağlık olsun biz de bir gün gireriz bu dünyaya :D.
Merak ettiğim diğer bir hususta eğer Türkiyede de böyle bir sıralama yapılsa en güçlü hangileri olurdu.Bence ilk sırayı Pillinin blogları çekerdi ama kişisel anlamda da Eda abla,Wolkanca,Nahnu da bu Toprağın 😀 eskileri bunlarda hakkettikleri yerlerde olurlardı burdan da söyliyim arkadan geliyorum 😀 uygun adımlarla
Son olarak arama işine yeni bir soluk geliyor.SearchMe diye yeni bir arama motoru taze bir yenilik sunuyor aşağıdaki demoda da göreceğiniz gibi arama sonucu çıkan sitelerin önizlemesini İphone daki albüm geçişleri gibi görebiliyorsunuz şuan beta aşamasında mail adresinizi girerek gelişmelerden haberdar ediyorlar.Merakla bekliyorum….

Etiketler: , ,

Bir Yanıt Bırakın

