Maket Helikopterler (Uzaktan Kumandalı Hava Araçları)

Yakıtlı modeller, motor hacimlerine göre sınıflandırılırlar. Yakıtlı model helikopterlerden bahsedilirken genellikle 30 luk, 50 lik, 60 lık, 90 lık şeklinde tabirler duyarsınız. En küçük yakıtlı, kumandalı modeller 30 luk olanlardır. Gerçi 15 lik motorlu istisna sayılabilecek bir model helikopter mevcut ama tutulmadığı için satıcı firmalarda kolay kolay bulamazsınz. 30 luk modellerin motorları 32, 36 ve 39 cu. in. hacmindedir. Son yıllarda 30 luk modellerde 37 veya 39 cu. in. lik motorlar yaygın olarak kullanılmaktadır. Orta boy sayılabilecek olan 50 lik modellerde yaygın olarak 50 cu. in hacimli motorlar kullanılır. Son zamanlarda 53 lük yüksek performanslı motorlar üretilmeye başlanmıştır. 60 lık modellerde 60 veya 70 cu. in. lik motorlar kullanılır ama 60 lık sınıf çok yaygın değildir.

90 lık modeller ise nitro yakıtlı model helikopterlerin en büyük sınıfıdır. Büyük olmaları nedeniyle en stabil uçuşa sahip modellerdir. En populer sınıf 50 lik modellerdir. Çünkü 50 lik model helikopterler hem iyi bir performansa hemde pratik kullanıma sahiptirler. Fiyat olarakta 90 lık modellerden çok daha uygundurlar. Yakıtlı modeller, metil alkol, sentetik yağ ve nitro karışımından oluşan özel bir yakıt ile çalışırlar. Birde kurşunsuz benzin ile çalışan model helikopterler mevcuttur. Bu tip modeller nitro yakıtlılara göre daha büyük modellerdir. Çok yaygın değillerdir. Yakıtlı helikopterler uçuşa hazır halde satılmazlar. Genellikle kutu içerisinden helikopterin kiti ve motoru çıkar. Ayrıca, bir uzaktan kumanda, gyro, servolar, motoru çalıştırmak için starter, buji ısıtıcı, yakıt doldurma pompası gibi ekipmanları almanız gerekir.
Elektrikli helikopterler son yıllarda hızla gelişti ve yaygınlaşmaya başladı. Bu gelişimin en büyük sebebi, yeni teknoloji olanLi-Po bataryalar ve fırçasız elektrik motorlarıdır. Li-Po bataryalar (Lithyum Polymer) eski pillere göre çok daha hafif ve çok daha yük performansa sahipler. Fırçasız (Brushless) motorlar ise sürtünmesiz yapıları sayesinde daha yüksek güç üretebiliyorlar. Çok farklı boyutlarda elektrikli helikopter mevcut. Eskiden mümkün olmayan boyutlarda bile günümüzde elektrikli modeller var. 50 lik 90 lık yakıtlı helikopterlerin boyutlarında elektrikli modeller bulmak mümkün artık. Elektrikli modelleri, Çift rotorlu ve tek rotorlu, kuyruk pervaneli modeller şeklinde ikiye ayırmak mümkün…
Çift rotorlu uzaktan kumandalı modeller daha küçük ve genellikle 4 kanallıdırlar. Rüzgarsız ortamlarda yani iç mekanlarda uçabilen, çok stabil ama akrobasi yeteneği olmayan modellerdir. Çift rotorlu model helikopterleri dışarda uçabilmesi için hiç rüzgar olmaması gerekir. Hafif bir rüzgar bile bu küçük ve güçsüz modellerin sürüklenmesine sebeb olur. Bu yüzden bu tip helikopterleri kapalı mekanlarda uçurabiliriz. Tek rotorlu, kuyruk pervaneli modeller ise 6 kanallı ve dış mekanda uçabilen, akrobasi yapabilen modellerdir.Bu tip helikopterler uçmaya hazır, tüm ekipmanları kutu içerisinde olacak şekilde satılırlar. Yani şarj aleti, bataryası, kumandası vs. kutusundan çıkar. Çok ileri seviye olmayan tek rotorlu model helikopterlerde bu şekildedir ama daha profosyonel ileri seviye modellerin kumandalarını, bataryalarını, şarj aleti ve uzaktan kumanda gibi ekipmanlarını ayrıca alır ve montajını yaparsınız. Bu tip modellerin bazıları tamamen demontedir. Mekanik kısımlarınıda kendiniz monte edersiniz. Bazılarında ise mekanik kısımların çoğunluğu montajlı gelir, elektronik kısmı montaj yapmak gerekir. Hazır satılan modeller genellikle ayar yapmaya gerek kalmadan kullanılabilirler ama demonte olanlar, açı ayarları gibi mekanik ve elektronik ayarlara ihtiyaç duyar ve bu ayarları yapmadan uçurmak pek mümkün olmaz.

About these ads

Etiketler: , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: